torsdag 28 januari 2010

Sooo not lchf-style

Har varit på stan och fikat. Glutenfri muffins med äpple och kanel. Nu när jag börjar vänja mig vid glutenfritt så är det ändå rätt okej. Även om det mesta har samma konsistens som kökssvampar (de gula med grönt vasst på).

Har lagt ner lchfen lite nu. Driver mig själv på socker nu i stället. Vet att det är kasst egentligen och att jag mår bättre på fett. Men jag orkar liksom inte. Det är för nice att ta en liten daim till eftermiddagskaffet. Eller som igår när vi gjorde hemmagjort potatismos med parmesanost i. Himmelskt!

Så nu "äter jag lite av allt". Lite daim, lite muffins, lite pasta, lite banan, lite vaniljyoghurt, lite glass. Det funkar ganska bra det med! Så länge jag stadigt tillför socker så märker jag inte av när jag tänder av.

Ska ta tag i det igen. Sen. Snart. Efter tentan. Eller efter påsk. Eller efter hösten. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar