lördag 30 januari 2010

Godiset i hemmet


Jag har aldrig varit särskilt bra på att spara godis. Jag har varit skitkass, faktiskt. Jag äter upp det snabbt och effektivt - även de äckliga bitarna.


Men, för nåt år sedan så blev jag helt plötsligt bättre på att spara till senare och till och med till dagen efter. (Det är SANT!)
Det var även då jag förstod det dåliga med att spara godis i det här hushållet. Finns det lite kvar finns det alltid Någon som redan ätit upp sitt godis och gärna hjälper till med det som jag har kvar. Någon kan till och med peta i sig, enligt Någons uppfattning, äckliga majssnacks och skumtomtar.

Jag visste att det var nåt dåligt att spara godis. Jag visste bara inte exakt varför innan.

Och ja. Detta har alltså hänt igen. Nu. Nyss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar