söndag 10 januari 2010

Skön dag - inte förstörd

Förra inlägget avslutade jag med att skriva att hela dagen blir förstörd. Det lät riktigt grinigt och är inte helt sant heller.

Har haft en riktigt skön dag i dag. Hängt i soffan mest. Virkat på min väska. Insåg när jag var halvvägs klar med den att det inte alls blev bra. Jag ignorerade helt beskrivningens uppmaning att "Kontrollera virkfastheten". Jag borde nog ha förstått att det var viktigt när det stod med stora bokstäver.
Och det blev kass. Så jag fick börja om. Enligt beskrivningen ska man ha nål nr 6 (eller den som krävs för att uppnå rätt fasthet), nu jobbar jag med 3,5. Undrar om jag gör fel på nåt sätt? Eller bara virkar sjukt löst?
Nåja, nu verkar det funka i alla fall.

Har haft mys här hemma ikväll. Vi gjorde pizza på Sempers glutenfria bottnar. De var förvånansvärt goda och "vanliga" i konsistensen.
Kollade på en film, mest för att det var nån annan som ville det. Jag är inte så förtjust i att kolla på film, egentligen. Jag tycker att man blir "matad" och översköljd med intryck. Så jag virkade och kollade bara med ett öga. Lagom så.

Nu är det dags att sova. Imorgon är det inte sovmorgon av samma sort som idag. Vi ska på brunch på stan så klockan ska ställas på tio. Åh... Det kan bli tungt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar