söndag 3 januari 2010

Nyårslöften

Nyårslöften är nåt man bör akta sig för. I många år var mitt enda nyårslöfte att inte sluta röka. Det höll jag alltid.
Förra året lovade jag dock. Och då lovade jag att fortsätta sluta röka. Jag hade då varit rökfri i tre månader och tyckte att det var ett safe löfte. Dock rökte jag redan på nyårsdagen, så det gick väl så där... Eller så kan man se det från en annan vinkel - löftet var att fortsätta sluta, och jag har slutat minst fem gånger under 09. Så på så sätt lyckades jag ju! (Nu har jag i alla fall varit rökfri i nästan fem veckor. Men jag lovar inget... )

I år har jag inte lovat nåt. Men jag har som mål och förhoppning (vilket egentligen är en omskrivning för löfte...) att jag ska kunna bli lite snällare mot mig själv. Jag är inte så bra på det nämligen.

P gav ett löfte han också förra året. Han lovade att vara en bra pojkvän. Han lyckades (för det mesta). Men jag fick ändå inte ur honom samma löfte i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar