tisdag 5 januari 2010

Förkyld och försäkringskassan


Vaknade med ont i halsen i dag igen. Det är inte alls skoj. Idag har det inte gett med sig under dagen heller. Det har det gjort tidigare i veckan. Så det har gått några koppar citronte idag. Nu tycker jag att det antingen kan bryta ut och bli en riktig förkylning eller så kan det gå över. Halvmessyrer är inte min grej!

Fick brev från Försäkringskassan idag. De har sannerligen varit på tå under hösten. Jag har aldrig haft så mycket kontakt med dem tidigare. Inte ens under min två år långa period av utbrändhet och sjukskrivning i mitten av 00-talet. Nåja, det är väl bra att de är lite noga - alltid kan de väl ramla på nån fuskare.
Det är bara det att det är så tröttsamt att hålla på med dem när man inte är en fifflare. Just nu verkar de dessutom inte riktigt veta vad de gör själva, då jag får olika besked av dem hela tiden.
Får ringa dem igen på torsdag. Vem vet - kanske har de värkt fram ett tredje besked då?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar