torsdag 7 januari 2010

ICA Maxi gör mig lycklig!

Jag fortsätter i min lugna förkylningslunk. Men jag mår bättre.

Idag var vi på ICA Maxi. Det är en så fantastisk affär. Det finns massor att titta och klämma på. Både mat och 'bra-att-ha-saker'. Som student, och därmed utfattig, är det roligast att hitta och titta på saker som jag inte vill ha. Tvärtom blir så sorgligt. Jag hatar verkligen att inte kunna handla det jag vill, när jag vill.

Att åka till Maxi blir lite av en happening när det händer. Det beror dels på att det inte finns någon nära där vi bor och för att sambon är en Coop-kille. Dessutom hatar han momentet 'titta och klämma på allt' som ingår i en Maxi-tur.
Idag bet han ihop ordentligt och lät mig hållas i lugn och ro. Men jag såg att det tog hårt på honom! Det måste vara kärlek (jag har lite svårt att förstå när han ger mig kärleksbevis, för han ger dem inte "på mitt språk")!

Vet inte vad det är med ICA Maxi (samt IKEA och H&M)som gör mig så förnöjd. Såpass att jag skriver ett blogginlägg om det. Har funderat lite på det där. Kanske är det priserna? Det "folkliga" i det? Eller nåt djupt psykologiskt minne/trauma? Oklart alltså, men det gör mig gott i alla fall.

Har förresten varit hos garntanten i dag. Jag gillar henne. Hon är bra. Idag köpte jag virknål till tofflorna (Virkade en igår kväll och det blev nåt fel - den blev lagom till storlek 47!) och garn till en sommarväska. Har börjat på väskan och hunnit göra botten på den.
Har även gjort en halsduk och "pimpat" mössan. Återkommer med bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar