lördag 2 januari 2010

Förkylt och surt

Tänkte mig i väg på ett balanspass på Friskis nu på förmiddagen. Lite lagom mjukstart sådär. Ställde larmet på nya väckarklockan (En klockradio. Känns väldigt analogt och inte så "i tidens anda". Men väldigt mysigt samtidigt.). Vaknade och kände att det var allt annat än lätt och smidigt att gå upp. Peppade och övertalade mig själv att ta mig ur sängvärmen och koka ägg och packa träningskläder. Hela tiden med förhoppningen att det inte var så som jag misstänkte - att förkylningen inte släppt så mycket som jag ville.

Nu sitter jag här med en hög snytpapper runt mig och en halvdrucken andra kopp med citronte (som bara är gott när man är lite krasslig) i handen. Vagnen jag skulle åkt med gick för sex minuter sedan. Förkylningen är kvar.
Missnöjd. Sur rent av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar