onsdag 20 januari 2010

Kafferast








Eldorados snabbkaffe är inte så gott. Men jag är för snål för att köpa nytt.
Skojar till det med ett uns kakaopulver och en rejäl klick vispad grädde, som smakar lite kylskåp.
Når ändå inte hela vägen fram till 'gott'.

Är en duktig skolflicka idag och har pluggat i snart två timmar. Jävlar, jag kommer att nöta på den här köksstolen. Är inte så van att läsa skolböcker så det tar sån tiiiid och jag måste koncentrera mig sååå.
Ge mig lite sliskiga romaner. Då går det undan. Eller har det kanske med tilltugget att göra. Jag menar 'chips&bok' är ju ett koncept i min värld. Det kanske är chipsen som får mig att läsa så snabbt. Och då måste jag ju äta massor av chips och Daim när jag pluggar. Eller?

Kan också vara lchf-starten som slöar ner min hjärna. Det hör till liksom. Men sen fattar hjärnan att den ska jobba med fett som bränsle och då blir man smart igen.
Skulle kunna vara så att jag fortfarande lider lite av höstens åkomma och tillhörande koncentrationssvårigheter också.
Skit samma egentligen. Tid tar det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar