måndag 11 januari 2010

Sista måltiden!


Så är det dags att ta tag i matvanorna igen efter helgernas totala dekadens. Vi växlade från vanlig mat till Lchf-kost i augusti. Vilket vi båda har mått väldigt bra av. Att jag dessutom tappat 7 kg gör ju inte saken sämre. Julen har dock plussat på 2 kg, men de rinner nog av mig så snart jag börjar äta fett igen. Målet är att jag ska gå ner i vikt ytterligare under våren.

Så idag har jag sörplat cola, ätit choklad, pyttipanna och avslutade dagen med mat från Burger King.
Jag kommer att ha en vansinnig abstinens i morgon och ett par dagar framåt. Fördelarna med lchf är dock så många att det är värt ett par dagars "lidande". Så hemskt är det inte - egentligen. Men det känns lite motigt att hoppa på detta igen när jag vet hur kass jag var i höstas när vi började första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar