fredag 15 januari 2010

Nu är glada julen slut, slut, slut...


... Julegranen dansas ut, ut, ut.

Jäms bara något lite försenat hade jag igår julgransplundring. Ensam.

Jag minns min barndoms julgransskakningar hos mormor. Hur vi dansade kring granen. Att vi fick en godispåse. Med en besvikelse-clementin i och ett minipack med russin. Ja, och några godisar så klart. Men den där clementinen lurade mig alltid att tro att det var lite mer snask i påsen än vad det egentligen var.

Det var inte riktigt så livat igår.
Jag suckade och pustade en hel del. Var inte alls inspirerad att ta tag i det projektet. Men mitt ordningssinne klarade inte av att det faktiskt var en dag för sent att ta bort julpyntet, så jag var tvungen.
Gjorde även det stora misstaget att bara riva ner ljusslingan i en plastpåse i en stor härva. Igår var det skönt, nästa gång det ska upp blir det inte lika kul.

Jag firade i och för sig hela tillsällningen med att snusa upp mina sista jul-snus. Hittade ett snus som heter 'Cosy Catch' (är det bara jag som tycker att det låter som titiel till en mjukporrfilm?) och har smak av kanel och kardemumma.

På de där julgransskakningarna förr i tiden ingick också att man skulle swoosha ut granen och samtidigt göra 'Rakten'.
Ska se om jag kan lura Pära att göra 'Raketen' med mig när vi ställer in granen i förrådet. Det vore festligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar