lördag 30 januari 2010

2 månader!


Jag har inte rökt på två månader.
(Och på måndag är det tio veckor!)


Det ska firas på nåt sätt. Oklart hur. Men firas ska det.

Min kille presentade mig av denna anledning igår. Det är uppskattat. Så klart.

Nu när jag slutade har jag inte, som tidigare, avgett en massa heliga löften om 'Aldrig mer' och 'Hurra! Jag är fri!' (Tack för den Allen Carr!).
Ledordet har varit 'en dag i taget' och 'jag lovar inget...'.

Om två veckor gör jag personbästa som rökfri. Det skulle ju vara nåt det. Men - jag lovar inget.

Har de senaste dagarna haft ett enormt röksug. Och tidsmässigt så är jag lite i farozonen för ett återfall. Det var runt den här tiden som jag började vackla i mitt beslut sist. Jag hoppas dock att jag med vetskap om detta ska lyckas ta mig över den kritiska perioden. En dag i taget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar