tisdag 2 februari 2010

Skön tisdag

Tisdagar är vanligtvis veckans skitdag för mig. Då är jag trött, sur, depp och tvär. Jag har lidit av den här tisdagssjukan så länge jag kan minnas. Undrar om inte bror min också drabbas ibland?

Men idag har jag (än så länge) bara varit glad och nöjd och haft det så bra, så bra. Snön vräker ner, men inte ens det är jag grinig för.

Jag har haft en ledig dag idag. Har varit uppe tidigt och pluggat som en dåre. Så jag tog en dag ledigt.
Vaknade i och för sig tidigt ändå, men det gör liksom inget när man vet att man inte måste upp. Käkade baconfrukost med Pära och sen hängde jag lite i soffan framför morgontv. Vid tio kände jag mig redo att lossa från soffan. Då smög jag in och lade mig i sängen igen. Burrade upp alla täcken och kuddar och gosade ner mig. Sen sov jag en timme och snozade ytterligare en. Fy satan vad gött det var!

Har även hunnit med en fika på stan med Catta. Blir alltid på bra humör av henne. Hon känns genuint positiv.
Ville dock knuffa henne i en snöhög, den lyllosen ska till Barbados på fredag.
Köpte jeans med. I stretch. 200 spänn.

Nu kommer kärleken hem. I kväll är det våfflor och pussel på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar