söndag 21 februari 2010

Sicken dag och sicken kväll....

Uj uj. En dag full av äventyr.

Per med föräldrar skulle åka från Halmstad i morse för att vara uppe i god tid till mello. Men se, de var alldeles insnöade och kom inte loss och i väg som planerat. Ett väldigt ringande fram och tillbaka och mycket oklarheter. (Jag stressar ur. Ibland, inte alltid, har jag svårt att funka när saker inte går exakt som jag vill. )
När jag skulle in till stan så var det spårvagnshaveri i Frihamnen så inga vagnar på Hisingen. Knödde mig in på en smetfull buss nr 17. Där var folk helt galna, nästan panisk stämning. (Jag blev inte lugnare av detta direkt)
Väl inne på stan insåg jag att det var brådis. Vågade inte invänta vagnen mot Scandinavium. Begav mig därför ut på vandring i snö och blåst. Och det går ju FAN inte att gå i den här snögeggan. Det är som att klafsa runt i en blandning av sand och sorbetglass. Jag hatar vintern! (Nu var jag såklart ännu mer stressad och skitarg. ) Så när Per ringde och skrattade åt eländet så var jag inte alls en söt och vän varelse.(Vilket jag ju aaaalltid är annars)

Nåväl, föräldrar kom lite sent men väl i tid för att se hela föreställningen. Pers plats tog svägerskan. Hon ringdes in när jag trodde att jag skulle få gå själv. (Sanningen är att hon ringdes in, avbokades och ringdes in igen...)
Det var skitbra! Bäst var såklart Måns. Tycker att han borde vara lite mer lättklädd och att han skulle sjunga mer. (Skulle absolut kunna tänka mig 4 deltävlingar och en final med bara Måns. Darin och Andreas Jonsson kan få vara med också.)

När det var klart kom Per och hämtade oss. På vägen hem så dog Saaben. Bara så där. Den gav upp och ville inte åka en meter till. (Jag förstår den. På min vansinnesvandring tidigare på dagen kände jag precis likadant. Var färdig att sätta mig i en snödriva i höjd med Ullevi och bara vägra att gå mer alls.)
Just när vi konstaterat att bilen är paj så kommer det en bärgningsbil och svänger in framför oss. Tur! Så vi blev bärgade hem.

Sen slutade äventyren.

Nu i kväll har det kollats på Melodifestivalen och ätit middag.
Vi gjorde riktigt nice rostbiff i ugnen. Ugnsrostade rotsaker till det. (Jag kör på lchf, så jag åt coleslaw istället) Till efterrätt hade jag gjort en chokladpannacotta. Som inte ville stelna - så det blev chokladmousse i stället. (Ok, den är inte super lchf, men ganska - det är bara en halv tsk vaniljsocker i)

Nu har lugnet lagt sig. Luftmadrassen är pumpad och jag är redo för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar