måndag 1 februari 2010

10 veckor & djupandning

Ja, så var det i går tio veckor sedan jag rökte. Vilket gör att jag idag firar 10 veckor som rökfri.

Bra gjort av mig!

Det känns ok. Jag kan sakna det ibland. Speciellt när jag pluggar. Eller när det blir mycket omkring mig. Då har ciggen alltid inneburit en stund för sig själv och en stund att vila och djupandas lite.
Har löst det med att lyssna på en låt i mobilen och djupandas till den. Det funkar.

Jag började med det, alltså låt på mobil och djupandning, när jag hade det stressigt på jobbet förra våren.
Började med att göra det en gång i timmen. På tvång. Första gången trodde jag aldrig att låten skulle ta slut. Jag kunde inte sitta still.
Efter nån vecka så gjorde jag det en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Och oj, det funkar verkligen. Hjärnan fick vila sig lite och stressen släppte. Axlarna sjönk ner på en normal nivå och låsningen i käken släppte.
Nu har jag jobbat upp ett Pavlovskt förhållande till den där låten och slappnar av så snart jag startar den.


Här är den: (videon är kass, men det var bästa ljudet på det klippet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar