måndag 8 februari 2010

När jag var snygg

I familjemyset i lördags ingick en bildvisning av gamla kort. (Hm... Okej - JAG tittade på kort av MIG)

Det som slog mig, och som ännu rasslar runt i huvudet är vad jag var HET när jag var runt 19-20 år.
Det är inte det att jag är ung och fräsch och i och med det liksom automatiskt hetare än nu. Utan att jag på riktigt såg bra ut. Lite modellsnygg. Typ.

Frågan är ju nu om det där sygget finns kvar. Lite gömt under spår av Daim, grillchips och studenttidens ölande. Och 15 härliga medicinkilo som sitter som gjutna över bak och lår.
Jag misstänker att jag kan en riktig hottie under det gråa vardagsfluffet.

Nästa fråga är om jag ska nöja mig med vetskapen om att jag bär en snygging inom mig eller om jag ska försöka trolla fram henne igen.
Det tål att tänka på.

Nu ska jag ägna mig åt dagdrömmeri om hur jag kommer att bli fotomodell när jag är 50 och vara sådär klassiskt seniorsnygg. Det trista är väl att man då får göra reklam för inkontinensskydd - och det känns så där glammigt faktiskt.

1 kommentar:

  1. haha:) Du är ju fortfarande en riktig heting, och då menar jag RIKTIG heting! Måns Zelmerlöv snygg:)

    Jag drömmer också om att va klassiskt snygg när jag blir 50, så vi kanske kan skippa inkontinensreklamen och va med i en svägerska-reklam för MQ eller nått istället.. Svägerskor af Göteborg:)

    SvaraRadera