måndag 1 februari 2010

Nu får det räcka

Jag är så förtvivlat less på minusgrader och snö. Nu är väl inte det normala vintervädret i Göteborg, dvs +2, regn och blååååst, på nåt sätt bättre. Men då kan man i alla fall ha skor med klack.
Och så slipper man höra på sambosar som ääälskar snön och skaaa du inte med ut och gåååå. (Ser det ut så? muttrar jag surt fram under filten och sörplar vidare på teet.)

Har dragit mig för att vistas utomhus mer än absolut nödvändigt den senaste tiden. Jag hatar att halka runt på is och snö samtidigt som jag är påbylsad en massa kläder. Det går ju inte att röra sig ordentligt.
Och inte blir det bättre när skiten väl börjar smälta. Då ska man vada runt i slask och modd och så fryser det på och då får man slask och modd med isunderlag. Det är ändå det värsta.

När snön är borta ska jag:
  • ha klackskor varje dag
  • ha på mig min lilla skinnjacka som jag ser smal ut i
  • frysa häcken av mig för att jag klär mig för tunt
  • gnälla för att jag får ont i fötterna för att de inte sopar bort gruset
  • bli glad som fan när gruset är borta och tänka 'hurra, nu är det våren!'
  • glömma mammas råd om att man ska svettas in våren
  • byta ut min vinterförkylning mot en vårförkylning
  • kanske börja följa med ut på kvällspromenad igen (men bara den korta rundan!)
Nu måste jag snart lätta på röven och ge mig ut. Har viktiga ärenden minsann. Ska besöka så väl biblioteket som apoteket. Kanske, kanske slinker jag in på Coop och plockar med en daim på vägen hem. (Högst troligt faktiskt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar