måndag 15 februari 2010

När är man i mål då?

I dag har jag varit rökfri i 12 veckor. Det är mitt längsta uppehåll någonsin. Jag har haft idag som ett riktmärke och mål.

Men nu när jag är här så undrar jag - när är man färdig med projektet 'att sluta'. Alltså, när är man liksom klar? Kommer jag alltid hålla på att sluta röka som något aktivt?

Det är ju egentligen inte viktigt. Det viktigaste är ju att jag inte röker. Men det är ändå en intressant tanke tycker jag.
När blir man nykter nikotinist? Är jag redan där kanske? Har jag egentligen redan slutat och det som jag kämpat med de här veckorna är bara att underhålla beslutet?

Skit samma. Är glad för de här 12 veckorna i alla fall.

1 kommentar:

  1. Grattis!

    Jäkligt tankvärt dock, det skulle ju va skönt att kunna sätta en check i den boxen.. Nu är jag färdig...
    Men någon gång måste man väl gå från rökare som har slutat till icke rökare. Lite som att Göteborg har blivit riktiga hemma efter några år...

    SvaraRadera