torsdag 18 mars 2010

Ny dag - verkar bli bättre än igår


Har sovit bra i natt. Skönt.
Kom upp i tid också. Bra.

Den värsta pms:en verkar också ha avtagit. Tack!

Måste styra upp min väckarklocka. Jag köpte mig en klockradio på mellandagsrean. Mycket nöjd med detta. Relativt snygg är den också.
Nu när jag utvärderat den lite så kan jag meddela att jag inte är särskilt nöjd.
Varje dygn går den en minut före. Vilket gör att jag får ställa tillbaka den sju minuter varje vecka.
Jag ville ha en klocka med siffror som lyser så att jag enkelt kan se vad klockan är när det är mörkt. Den här lyser så starkt att jag får vända bort den på kvällen eftersom den lyser mig i ögonen så att jag inte kan sova.
Jag kan inte lyssna på radio på kvällen och sedan få den att väcka mig med signal. Helt värdo. Då tappar den ju sin funktion.
Alarmsignalen är inte så bra. Den piper inte, den buzzar på nåt sätt. Och jag hittar aldrig off-knappen. Så jag vaknar rädd och stressad.

Önskar mig en sån där klocka som väcker en med stegvis ökande ljus i rummet. Kanske med lite behagligt fågelkvitter också.
Det är dock bara ett par månader kvar innan jag kommer att väckas av solljusstrimma mellan gardinen och väggen samt en skränande måssamling utanför. Det är ju ljus och fåglar. Så då är det väl samma sak. Ungefär.
Så där sparade (tjänade?!) jag en massa pengar, för de är säkert dyra de där klockorna.

1 kommentar:

  1. Jag har en sån klocka med ljus och fåglar! :) Fick i julklapp så har ingen exakt koll på pris, emn ca 400 tror jag. sedan finns det ju svindyra också om mna vill det ;)

    Gillar din blogg, du skriver väldigt humoristiskt =) Keep going!

    SvaraRadera