måndag 15 mars 2010

Badhushistoria nr 3

Ni som följt mig vet att jag haft lite samarbetsproblem med badhuset. Jag försöker och bjuder till, men icke då. (Läs här och här)

Nåväl, jag är inte långsint. Så i dag var det dags för ett nytt försök. Planen var att komma iväg lite efter lunchen. Men så var det så mycket att plugga så klockan var halv sex innan jag var klar att gå i väg.

Så jag tvingades ner i en överfylld bassäng och låg och trängdes där i en kvart ungefär. Sen var jag så förbannad att jag inte klarade av det längre. Jag gick upp. Då hade jag blivit sparkad i bröstet av entusiastisk (men inte duktig!) crawlingsfantast, rispad på benen av andras tånaglar samt trasslat in fingrarna i långt tappat hår som flöt omkring.

Tänkte att jag skulle kompensera den missade motionen med en stund i bastun. Sitta och gona mig i värmen, ha i lite hårinpackning och bara koppla av.
Men inte heller det ville sig riktigt. För samtidigt som jag gav upp så slutade vattengympapasset. Så där stod jag och trängdes med härligt pratglada kvinnor i alla medelåldrar. Det skulle diskuteras passet och barnen och jobbet och maten och helgen och en massa annat i duscharna. Att det stod folk på kö - nä, se det föranledde minsann ingen brådska hos madamerna.

Aggressionsduschade, klädde på mig innan jag ens var riktigt torr, drog mössan ner i pannan och gick muttrande hem.

Missa inte den spännande fortsättningen på 'Badhusets ovilja mot Viola'. Nästa avsnitt, snart i en blogg nära dig.

1 kommentar:

  1. *gapskrattar* Kan riktigt se hur du går hem i ren ilska och frustration, din stackare! Önskar dig bättre lycka nästa gång,kram

    SvaraRadera