torsdag 11 mars 2010

Eftermiddagsrapport

(Tiaran på bilden har inget med texten att göra)




Har varit skolledig idag. Det betyder dock inte att jag legat på latsidan. Nej, uj-uj-uj vad jag har fått saker gjort.

Började dagen med att tvätta. Nu ligger hela härligheten utspritt över den obäddade sängen. Ska så småningom stoppa in det i garderoben eller lägga det i strauk-haugen.
Har även hunnit med massa energikrävande administrativt jox. Bland annat filat och fixat lite med mitt CV. (Börjar väl så smått att dra ihop sig för att söka jobb nu.)

Nu när jag har ansträngt huvudet så hela dagen ska jag tvätta hjärnan med ett avsnitt Glamourama och Svenska Hollywoodfruar. Till detta ska jag virka lite.

Idag har jag suttit mycket i soffan närmast fönstret (Det gäller att alternera mellan de två vi har. Kan ju inte bara sitta ner en av dem!).
När man sitter i den soffan har man väldigt stor koll på vad en av grannarna har för sig. Det verkar som att de ägnat större delen av dagen åt att stå på balkongen och röka. Det är helt sjukt vad de rökt.
Och jag som är extra perceptiv för just sådant i dag har bara velat öppna fönstret och på sant 'exrökar manér' tala om för dem att det är farligt att röka, att det luktar illa och att man kan döööö av det. (För de vet ju antagligen inte om detta redan)
Ett tag funderade jag på om jag skulle öppna fönstret för att få in lite röklukt i alla fall. Antingen för att äcklas eller läskas. Det gjorde jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar