måndag 8 mars 2010

Internationella kvinnodagen

Vet inte riktigt vad jag tycker om det här med internationella kvinnodagen egentligen. Det känns både viktigt och förlegat på samma gång.

Det är ju tur då att jag inte måste tycka något om den.
Nu fick den ju ett blogginlägg i alla fall. Så är den uppmärksammad i alla fall.

Andra dagar som jag skulle kunna tänka mig att uppmärksamma och införa:
  • Högklackade skons dag. (Då alla tjejer skulle få ett par fina skor av sin kille)
  • Glassens dag (Då är alla glassar nyttiga och bra. Oavsett vilken kost man håller sig till)
  • Glada dagen (Då alla ska le mot varandra. Vissa kassörskor och busschaufförer skulle få ha glada dagen flera gånger om året)
  • Pannkaksdagen (Då skulle glutenintolerans och lchf liksom inte räknas)

Dagar som aldrig kommer att komma:
  • Dagen då studiebidraget höjs till en skälig nivå.
  • Dagen då vi får en lägenhet alldeles gratis.
  • Dagen då disken tar hand om sig själv.
  • Dagen då jag får slänga sambons fula yuccapalm.

3 kommentarer:

  1. Dagen då din svägerska under en flytt råkar tappa yuccapalmen och trampa på den flera gången så den måste slängas, den dagen kan komma:)

    SvaraRadera
  2. Glada dagen skriver jag under på. (Och erkänner att jag vissa dagar själv känner mig som en kassörska ...) Yuccapalmen kan man vår-trimma tills den blir en stubbe, påstå att den kommer ta sig och sedan säga hoppsan, den dog visst. Om nu inte svägerskan hinner före i sina skor som hon fått på Högklackade skons dag.

    SvaraRadera
  3. Glömde tacka för förklaringen till lchf. Låter gott, mer smör till folket!

    SvaraRadera