onsdag 21 april 2010

Morgonen...

Blev en skolledig dag i dag. Skönt. Och välbehövligt. Som en liten present och ett grattis till mig själv.
Jag klarade min tenta igår alldeles galant! MVG på hela kursen.

Startade dagen med en sovmorgon. Det är nåt alldeles särskilt skönt med att ligga och dra sig, halvslumra och höra hur nån annan morgonstökar och ska iväg. Som att min lyx blir lite lyxigare.

Har sedan suttit och häckat framför datorn med kaffe och snus. Så himla nice. Jag kommer verkligen att sakna mina mysmornar när jag börjar jobba igen.
En timme i soffan med morgonrock, dator, snus och kaffe. Ett otroligt skönt sätt att börja dagen på.

I dag ska jag göra ett nytt bakexperiment. Jag bakar inte ofta, men det händer. Gjorde det en del när jag var yngre och bodde hemma. Då lyckades jag ganska bra.
Men nu tror jag att bakningshäxan har kastat en förbannelse över mig. Allt jag försöker med blir kass. Det blir hårt när det ska vara löst, löst när det ska vara hårt och svart och bränt.
Funderar på om det kanske är så att bakningshäxan har gett sig i lag med ugnstrollet och att de tillsammans motarbetar mig?
Men jag ger mig inte! Idag ska jag försöka få till en drömtårta. Minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar