tisdag 20 april 2010

Hairy & Scary

Har påbörjat projekt Sommarben.

Tänker mig ett resultat som ser ut som benen i typ Gilette Venus-reklamen. (Har dock hört att det är män som visar benen i den reklamen. Riktigt så långt som till könsbyte kommer dock projektet inte att sträcka sig.)
Vad jag vill åt är släta, bruna och hårfria ben.

Så jag har börjat använda min epilator. Det är aj-aj, men inte värre än att jag kan stå ut.
Men, det har blivit en läskig bieffekt som jag inte riktigt räknade med. Stråna och stubben som kommer upp nu är hårda, svarta och sticksiga.
Och det värsta - de syns jättetydligt. Det ser liksom ut som prickar och i de kommer det upp svarta strån. Ja, tänk en igentäppt por på näsan.

Jag är lååångt från Venus-ben.
Min teori är att eftersom stråna nu rycks upp med roten så blir de kraftigare och sticksigare för att de ska klara av att växa upp genom huden. Typ.
Jag ger det ett par veckor till. Blir det inte bättre återgår jag till min hyvel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar